کد تخفیف

چگونه از همه‌ی فروشنده‌ها تخفیف بگیریم

همه‌ی ما حداقل برای یک بار تجربه‌ی خرید حضوری داشته‌ایم و قطعا برای خریدمان چانه زده‌ایم تا تخفیف بگیریم. بعضا موفق به گرفتن تخفیف شده‌ایم. اما خیلی از اوقات هم در تخفیف گرفتن ناکام مانده‌ایم. هیچ وقت به این فکر کرده‌اید که چرا در تخفیف گرفتن ناموفق بوده‌ایم؟ اصلا برای تخفیف گرفتن از چه اصولی باید استفاده کرد؟ شاید با خود فکر کنید تخفیف گرفتن رفتاری سنتی، منسوخ شده و از بین رفته برای کسب‌و‌کار‌های قدیمی است. یا مثلا اگر کسی روی اجناس و خدماتش تخفیف می‌دهد حتما کالا یا خدمتش از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست. اگر چنین تفکری دارید باید بگوییم سخت در اشتباهید. اگر این چنین بود هر روز فروشگاه‌های بزرگ برند یا فروشگاها و خدمات اینترنتی هر روز کد تخفیف یا پیشنهادات تخفیف‌دار خود را به مشتریان ارائه نمی‌کردند. اگر به یاد داشته باشید در مقاله گذشته راجع به تخفیف گفتیم که اولین بار ایده‌ی تخفیف توسط بزرگترین شرکت‌های دنیا ارائه شد. اگه مقاله قبلی راجع به تاریخچه‌ی تخفیف را نخوانده‌اید میتوانید از اینجا مطالعه کنید.

مقاله‌ی مرتبط: تخفیف، از دیروز تا امروز

حالا جدای از این بحث‌ها می‌خواهیم ببینیم اگر رو در رو با صاحب یک کسب‌وکار بخواهیم برای کاهش قیمت صحبت کنیم چه باید کرد. مذاکره برای تخفیف که به آن چانه زدن می‌گوییم ساده ترین مذاکره‌ی دنیا است! مذاکره‌ای که اگر در آن موفق شویم یک مذاکره‌ و معامله‌ی دو سر سود خواهد بود اما اگر موفق نشویم و از خرید منصرف شویم هم شما سوخت داده‌اید هم فروشنده که جنسش را نفروخته است.

در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر راجع به روش‌های تخفیف گرفتن بخوانید.

خودمان را دست‌ودلباز نشان دهیم یا خیر؟

طبیعی است که اگر خود را خیلی دست‌ودلباز نشان دهیم فروشنده تمایلی به فروش تخفیف‌دار کالای خود نخواهد داشت و حتی ممکن است فروشنده کالای خود را با قیمتی نامنصفانه به شما بفروشد. از طرفی هم نباید خود را بدبخت و فلک زده نشان دهیم. چون مجددا فروشنده رغبت خود را برای فروش از دست می‌دهد. پس یک رفتار میانه‌رو، نه لارج و نه بدبخت و بیچاره با حفظ شخصیت مناسب است.

مبلغ مورد نظر خود را فاش نکنید

مثلا اگر شما کالایی با قیمت ۱۰۰۰۰۰ تومان را پسندیده‌اید مستقیم آن را انتخاب و اعلام نکنید. بلکه کالایی با قیمت پایین تر مثلا ۵۰۰۰۰ تومان انتخاب کنید. این باعث می‌شود فروشنده آمادگی ذهنی برای دریافت مبلغ پایین‌تر پیدا کند و متوجه شود که شما قصد پرداخت چه مبلغی را به او دارید.

خود را خیلی مشتاق و خواهان نشان ندهید

درصورتی که خود را علاقه‌مند و مشتاق به کالای انتخابی خود نشان دهید فروشنده این اطمینان را پیدا می‌کند که شما قطعا آن محصول را خواهید خرید. پس این احتمال به‌وجود خواهد آمد که فروشنده تخفیف ندهد. حتی خیلی از اوقات لازم است انصراف خود از خرید را اعلام کنید. بگویید که این کالا از نظر قیمت مناسب شما نیست و تصمیم به پرداخت هزینه‌ی به مراتب پایین‌تری را داشتید. به این روش شاید بتوانید فروشنده را متقاعد به فروش با تخفیف کنید.

قیمت‌های غیر رند حیله‌ای برای تخفیف

هیچ وقت فریب قیمت‌های غیر رند را نخورید. مثلا اگر قیمت کالایی ۸۳۰۰۰ تومان است، آن ۳۰۰۰ تومان قطعا برای چانه زنی و تخفیف برای شما تعیین شده است. پس توجه داشته باشید که در مواجه شدن با این گونه قیمت‌ها، تخفیف پیشنهادی شما باید به مراتب بیشتر از آن مبلغ تخفیفی باشد که احتمالا فروشنده به شما پیشنهاد خواهد داد.

تخفیف

انتخاب کالا به جای تخفیف ریالی

به عنوان مثال شما از یک فروشگاه، یک کالای دیجیتالی خریداری کرده‌اید که همراه این کالا تجهیزاتی نیز به فروش می‌رسد. اگر احتمال می‌دهید که فروشنده حاضر به ارائه تخفیف نیست و یا در تخفیف گرفتن ناموفق بودید، می‌توانید به فروشنده اعلام کنید که من فلان تجهیزات از این کالا را به عنوان تخفیف بر‌می‌دارم. شاید با استقبال فروشنده مواجه شدید.

خرید از فروشگاه‌های کوچک

این را توجه داشته باشید که معمولا فروشگاه‌های بزرگ یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت مقطوع دارند. یا بهتر است بگوییم احتمال اینکه بتوانید از این نوع فروشگاه‌ها تخفیف بگیرید بسیار کم است. پس پیشنهاد ما این است اگر تصمیم دارید تخفیف بگیرید به فروشگاه‌های کوچک مراجعه کنید.

انصراف از خرید

تیر آخر این مذاکره انصراف از خرید است. اگر واقعا تصمیم به خرید با تخفیف دارید و با این مراحل موفق به تخفیف گرفتن نشدید با تهدید فروشنده به انصراف از خرید شاید بتوانید از فروشنده تخفیف بگیرید. چون فروشنده نمیخواهد مشتری خود را از دست بدهد ممکن است راضی به قیمت پیشنهادی شما و یا فروش کالای خود با تخفیف شود.

احترام به فروشنده

در تمام طول صحبت و چانه زنی فراموش نکنید که حفظ احترام از شروط لازم برای داشتن یک مذاکره با نتیجه‌ی مثبت است. پس دقت کنید که همواره با لحنی دوستانه همراه با احترام با فروشنده صحبت کنید. بی شک احترام گذاشتن تاثیر به‌سزایی در نتیجه مثبت این گفت‌وگو خواهد داشت.

این‌ها اصولی هستند که شاید همه‌ی ما به‌صورت ناخودآگاه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، اما به آن‌ها توجهی نمی‌کنیم. خیلی از ما برای تخفیف گرفتن ممکن است خجالت بکشیم و خیلی از مواقع از تخفیف گرفتن و یا حتی از خرید منصرف شویم. اما چاره چیست؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما با پرومی همراه باشید. در حال حاضر در وب‌سایت پرومی دنیایی از کدهای‌تخفیف‌ وجود دارد که هر روز بروزرسانی می‌شوند. در آینده‌ای نزدیک نیز بستری فراهم خواهد شد که همیشه با تخفیف خرید کنید. بدون نیاز به بکار بردن حتی یک کدام از روش‌های بالا، بدون خجالت و یا رودربایستی با فروشنده از پیشنهادات تخفیف‌دار پرومی استفاده کنید.

با پرومی همراه باشید، منتظر خبر‌های خوب باشید.

 

کامنت خود را بگذارید

آخرین دیدگاه‌ها