اینستاگرام
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
  • به وسیله amirali
  • سایر
  • 0

معرفی ۵ ویژگی مهم کسب‌وکار بهتر در اینستاگرام

یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در فضای مجازی، اینستاگرام (Instagram) است. اینستاگرام محیطی است که برای کسب‌وکار و فروش آنلاین کاربران، برند بسیار مناسبی است. به طوری که مستقیما با مشتریان فضای مجازی در تعامل و ارتباط هستند. شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام ماهانه قریب ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و به همین دلیل مورد توجه همه کسب‌وکارهای آنلاین قرار گرفته است.

کاربران اینستاگرام، با صرف هزینه اندکی محصولات و خدمات خود را به صورت کاملا هدفمند در قالب تصاویر و ویدیوها تبلیغ می‌کنند. رقابت و فروش در این فضا به نسبت فیس‌بوک بسیار آسان‌تر است. اگر شما کاربری تازه‌کار یا حرفه‌ای در زمینه بازاریابی هستید کافی است این ۵ ویژگی مطرح شده در این مقاله را بکار گیرید تا به‌خوبی از این پلتفرم محبوب بهره گیرید.

 

 

 

مزایای استفاده از استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام در قالب اسلایدهایی به مدت ۲۴ ساعت قابل نمایش است البته در نسخه‌های اخیر، قابل ذخیره هم می‌باشند. استوری اینستاگرام برای جلب نظر کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. خصلت زودگذر استوری اینستاگرام، ضرورت محتوای آن را به‌خوبی نشان می‌دهد.

مهم‌ترین مزایای استفاده از استوری اینستاگرام بدین شرح می‌باشند:

  • محل نمایش استوری‌ها در بالای صفحه اختصاصی کاربران و زیر لوگوی اینستاگرام است که به‌خوبی درمعرض دید کاربران قرار گرفته است.
  • انواع مختلف محتوا ازجمله تصویر، ویدیوی کوتاه، فایل GIF، ویدیوی برعکس و زنده در استوری اینستاگرام قابل نمایش است.
  • امکان تگ کردن سایر کاربران در استوری اینستاگرام
  • برای ایجاد استوری، نیازی به تولید محتوایی بسیار باکیفیت نیست. ویدیوهای کوتاه پشت‌صحنه هم کفایت می‌کند.
  • برای معرفی محتوای استوری خود به مخاطبان اینستاگرام می‌توانید از هشتگ‌ها و موقعیت‌های مکانی نیز استفاده نمایید.

بهترین ایده‌ها برای تهیه‌ی استوری‌های اینستاگرام

  • امکان نمایش محصولات یا محتوایی که کاربران می‌خواهند به زودی منتشر کنند.
  • زمانی که کاربران فروش و کسب‌وکار موفقی داشته‌اند، می‌توانند این موفقیت‌ها را در استوری‌ها به همگان نشان دهند.
  • انتشار ویدیوهای کوتاهی که فرهنگ سازمانی محل کار یا زندگی کاربران را به‌خوبی نمایش دهد.

پخش زنده اینستاگرام (Live)

الگوریتم اینستاگرام به‌طوری است که کاربران تشویق شوند از همه ویژگی‌های مختلف این پلتفرم بهره ببرند. یکی از این قابلیت‌های جذاب و پرکاربرد اینستاگرام، پخش زنده ویدیویی است. ویدیوی زنده در حال پخش اینستاگرام در بالاترین بخش استوری‌های مخاطبان نشان داده می‌شود. با فعال‌سازی پخش زنده ویدیویی، اپلیکیشن اینستاگرام همان لحظه به مخاطبان و دنبال‌کنندگان صفحه شما اطلاع می‎دهد و همه مخاطبان آنلاین می‌توانند به مشاهده‌ی پخش زنده ویدیوی شما بپردازند و برای شما هم کامنت درج کنند.

نکات قابل توجه در پخش زنده ویدیویی اینستاگرام:

  • به طور تقریبی مدت زمان پخش ویدیوی زنده خود را تخمین بزنید.
  • با برنامه‌ریزی قبلی اقدام به پخش زنده ویدیویی نمایید و تمامی شرایط محیطی و فضایی که در آن‌جا قرار دارید را فراهم کنید.
  • پیش از آغاز پخش زنده ویدیویی در اینستاگرام، افراد یا گروهی که تمایل دارید با شما همکاری کنند را برگزینید و شرایط اجرا را با آن‌ها نیز هماهنگ کنید.
  • نحوه به اشتراک‌گذاری ویدیوی زنده در اینستاگرام را به‌خوبی بیاموزید و به‌محض آغاز اجرای ویدیو، مخاطبان و دنبال‎کنندگان را مطلع کنید.
  • این نکته را به یاد داشته باشید که اجرای ویدیوی پخش زنده بایستی با محتوای صفحه شما در اینستاگرام مرتبط باشد و درخصوص مباحث و محتوای مشخص و منحصر به‌فردی باشد.

 

همگام‌سازی وب‌سایت با صفحه اینستاگرام

بسیاری از صفحات اینستاگرام با وب‌سایت‌ها مرتبط هستند. به‌طوری که تمامی پست‌های اینستاگرام با صفحات سایت‌ها کاملا همگام و به یکدیگر وابسته هستند. این روش همگام‌سازی برای آسایش و رفاه بازدیدکنندگان وب‌سایت مناسب است. چون در صفحات کسب‌وکار پس از بررسی جزئیات پست‌ها برای خرید می‌توانند مستقیم به صفحات سایت متصل شوند و خرید کنند. قابلیت Shoppable Instagram به سیستم فروش و تأمین موجودی کاربران کمک خواهد کرد و این خود عامل مهمی در افزایش فعالیت‌های حساب کاربران اینستاگرام خواهد بود.

علاوه بر این، در گوشه‌ی پایین سمت راست پست اینستاگرامی خود منوی سه‌نقطه را انتخاب نموده و سپس Embed Link را برگزینید تا کد مخصوص پست موردنظر ایجاد شود، کد ایجاد شده پست را در صفحه‌ی HTML وب‌سایت خود الصاق نموده تا محتوای اینستاگرام در هر موقعیتی که مایل هستید در سایت نمایش داده شود.

استفاده از پلاگین فید اینستاگرام

پلاگین (افزونه) فید اینستاگرام این امکان را برای کاربران فراهم خواهد نمود که پست اینستاگرامی خود را به وب‌سایت وردپرس اضافه نمایید. افزون بر این از دیگر قابلیت‌های پیشرفته پلاگین فید اینستاگرام می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • عمل بازگشتی درونی
  • نمایش عنوان برای تصاویر منتشر شده
  • امکان فیلتر کردن تصاویر و ویدیوها بر اساس فرمت
  • کدهای کوتاه ادغام شده برای افزایش امکان شخصی‌سازی پست‌های اینستاگرام
  • امکان ثبت لایک و نظر برای پست اینستاگرامی به‌طور مستقیم از وب‌سایت وردپرس

الگوریتم اپلیکیشن اینستاگرام

گاهی کنترل الگوریتم اینستاگرام ساده نیست اما بدون شک هماهنگی سایت و به‌روزرسانی اینستاگرام موجب بازاریابی و موفقیت در کسب‌وکار آنلاین خواهد شد. نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام به‌گونه‌ای است که میزان فعالیت و تعامل با کاربران را با جزئیات نشان خواهد داد و به‌محض آن‌که کاربران مختلفی صفحه اینستاگرامی شما را دنبال کنند و مرتب بازدید و لایک و کامنت‌ها افزوده شود، انتظار می‌رود که تأثیرات مهم و چشم‌گیری قابل مشاهده خواهد بود. الگوریتم اینستاگرام محتوای فیلدهایی که با کاربر در ارتباط هستند را به صدر فیلد آن صفحه انتقال می‌دهد.

SproutSocial یک فهرست از آمار فعالیت‌های اینستاگرام تهیه می‌کند که در تهیه و تنظیم برنامه‌های تولید محتوای کاربران و به‌خصوص بازاریاب‌ها کمک خواهد کرد. از مهم‌ترین فعالیت‌های اینستاگرامی می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • از نظر اکثر کاربران تصاویر با رنگ غالب آبی ۲۵% بیش از سایر رنگ‌ها مورد پسند است.
  • ۴۰% از کاربران اینستاگرام به تصویر بیش‌تر از متن، علاقه و واکنش نشان می‌دهند.
  • ۹۳% از مشتریان اعتقاد دارند که جذابیت ظاهری در تصمیم‌گیری خرید اهمیت دارد.
  • نرخ تعامل با محتوایی که موقعیت مکانی (location) در آن تگ شده باشد ۷۹% بیش‌تر است.
  • عناوینی که در آن‌ها حساب‌های سایر کاربران هم به‌کاررفته باشد، ۵۶% بیش از سایر عناوین توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند.

Push Notifications

نوتیفیکیشن‌های اضطراری (Push Notifications) به بازاریاب‌های اینستاگرامی این امکان را می‎دهند که تعامل با کاربران را به‌خوبی حفظ کنند و محرکی باشند برای کاربران که دوباره به سوی محتوای صفحات اینستاگرامی بازگردند. قطعا استفاده از این نوتیفیکیشن‌ها نیازمند هوش و استعداد کافی است اما بازاریاب‌‌ها می‌توانند با ارسال یادآوری دوره‌ای از دنبال‌کنندگان صفحه‌ی خود بخواهند که این نوتیفیکیشن‌ها را درخواست کنند.

بازاریاب‌های اینستاگرامی می‌توانند با استفاده از این نوتیفیکیشن‌ها درخصوص تعداد تخفیف‌هایی که قرار است در مناسبت‌های مختلف در صفحه‌ی خود ارائه دهند و تبلیغ کنند، درخواست ارسال برای مخاطبان ارسال نمایند.

کلام آخر

اپلیکیشن اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های محبوب در فضای مجازی محسوب می‌شود که دارای امکانات و قابلیت‌ها و محتوای بصری بسیار جذابی است و همین جذابیت موجب بهبود کسب‌وکار کاربران آن می‌شود.

با بکارگیری این ۵ ویژگی مهم و کاربردی اینستاگرام به کسب‌وکار خود در فضای مجازی رونق دهید.

 

کامنت خود را بگذارید